Recensie ‘Slapen is stom’

Bij Huusje.nl shop je allerlei leuks voor kids. Speelgoed, accessoires voor de kinderkamer, schoenen en nog heel veel meer! Eigenaresse Esther Gallo heeft gezorgd voor een breed en trendy assortiment. Naast al dit moois is er sinds kort ook het geweldig leuke voorleesboekje Slapen is stom, geschreven door Esther. En wij mochten het boekje voor jullie testen! Kijk je mee?

Auteur : Esther Gallo

Vormgeving: Studio Lots

Uitgeverij: ABC uitgeverij

ISBN: 978 94925 97113

Leeftijd: vanaf 18 maanden

Thema: slapen – bedtijd

Inhoud

Eekhoorn wil niet slapen. Wat is er toch met eekhoorn? Zwaan weet het niet. Misschien kan het stoere wasbeertje helpen?

En dit vind ik

Slapen is stom is het eerste voorleesboekje van auteur Esther Gallo. Een heel leuk en vooral schattig debuut dat je alleen al wil hebben om een mooi plaatsje te geven in de kinderkamer.

Herkenbaar

Altijd fijn én heel belangrijk bij boeken voor jonge kinderen: herkenbaarheid. In dit geval maakt de titel al duidelijk dat het met die herkenning wel goed zit. Welk kind roept er nu niet regelmatig dat slapen zo ontzettend stom is? Bij hele jonge kinderen speelt dit wellicht nog niet zo snel, maar ook zij hebben helaas lang niet altijd zin om te gaan slapen en wie weet kan dit boekje daarbij helpen.

Om verliefd op te worden

De tekst in het boek is heel eenvoudig en dus perfect om voor te lezen aan de allerkleinsten. Zwaan en het stoere wasbeertje gaan samen op zoek naar een oplossing voor kleine eekhoorn. Hoe zou het nu toch komen dat hij niet kan slapen?

Heel eerlijk: ik heb een dergelijk verhaal al eens eerder gelezen. Niet dat Slapen is stom een kopie is, absoluut niet, maar het is wel een volgend verhaal in een lange reeks boekjes over slapen gaan. Toch stoort dit niet en met de prachtige illustraties en vormgeving van Studio Lots vormt het een prachtig geheel. Echt een boekje om verliefd op te worden

Prachtig cadeau

Slapen is stom is een heel aandoenlijk en hip boekje. Fijn om voor te lezen, herkenbaar voor kinderen en heel geschikt om neer te zetten op een prominente plaats in de kamer van je kindje. Het boekje is ook nog een prettig geprijsd wat het een ideaal cadeau maakt voor een geboorte, doop of eerste verjaardag. Een leuk debuut van Esther Gallo waarvan ik me zo maar kan voorstellen dat het een reeks gaat worden. Neem eens een kijkje in haar shop en laat je verrassen!

Winnen!

Omdat het boekje zo ontzettend lief en mooi is en ook nog eens heel goed aansluit bij het thema van de Kinderboekenweek (Vriendschap: kom erbij!) leek het Esther en mij zo ontzettend leuk om een van jullie blij te maken met een exemplaar. Wat moet je doen om kans te maken?

• Like de Facebook pagina’s van Letters & spetters & Huusje
  • Like deze actie op de Facebook pagina
  • Laat op Facebook of onder dit bericht hier op de blog even weten dat je meedoet. (let op: reageer je hier dan zie ik je e-mail en IP-adres!)

De winnaar wordt vrijdag 21 september bekend gemaakt. succes!

10 gedachten over “Recensie ‘Slapen is stom’

1. Wendy L schreef:

Ik heb dit boekje al veel voorbij zien komen op de social media van Huusje en ben dus wel erg nieuwsgierig 🙂 Wij hebben nog geen boekje over slapen gaan dus eigenlijk wordt het wel tijd! Onze zoon vindt voorlezen heerlijk en gaat dus eigenlijk niet slapen voordat er voorgelezen is haha. Nu onze dochter geboren is, komen we wel eens in tijdgebrek. Dit boekje lijkt makkelijk weg te lezen dus klinkt ideaal! We maken dus graag kans 🙂

2. Jolanda en Fayah schreef:

Zeker zeer herkenbaar! Mijn dochter van 2,5 staat nooit te springen om te gaan slapen, best lastig! Wat ze wel graag doet is boekjes lezen, de laatste tijd steeds meer het liefst de hele dag. Erg leuk om te zien dat ze daar zoveel van leert!
    Ik doe dus graag mee!